sobota, 3 listopada 2007

TDD - Prezentacja na KGD.NET

W środę miałem przyjemność prowadzić prezentacje na KGD.NET na temat TDD.
Było super - nie spodziewałem się tak dobrego przyjęcia mojej prezentacji.

Było to pierwsze spotkanie w nowym miejscu - pierwszy raz w pubie. Przedtem zawsze spotykaliśmy się na sali wykładowej (AGH) lub w sali konferencyjnej (dawny budynek CDN). W nowym miejscu atmosfera była o wiele luźniejsza. Niestety było też trochę ciasno i głośno. Po 1,5 h prezentacji gardło miałem zdarte - musiałem przekrzyczeć muzykę słyszaną w tle, dodatkowo opary dymu papierosowego zrobiły swoje. Mimo wszystko uważam że pomysł aby spotykać się w takich miejscach jest bardzo dobry. Następnym razem musimy znaleźć większą salę :-).

Niestety chwilę po prezentacji musiałem wyjść. Z tego co wiem to kilka osób zostało w pubie po prezentacji w celach 'integracyjnych'. Następnym razem mam zamiar dołączyć :-)

Tydzień wcześniej byłem na podobnej prezentacji organizowanej przez PAUG, prowadzonej przez Jeffa Langra. Na sali byli głównie programiści pracujący w Javie. Na pytanie Jeffa 'Ile osób pisze testy przed napisanie implementacji?' dwie osoby podniosły rękę do góry: ja i jeszcze jedna osoba.

Zadałem takie samo pytanie na prezentacji dla KGD.NET - zdziwiłem się - zgłosiło się około 5. Zawsze wydawało mi się że świat programistów Javy jest bardziej Agile niż .NET.

Moja prezentacja składała się z dwóch części:
  1. Slajdy i część teoretyczna - 40 minut - to przeszło płynnie i bez problemu.
  2. Klasyka TDD - czyli Bowling Game kata - polegało to na tym że przez 40 minut pisałem program zgodnie z podejściem TDD. To już poszło mi mniej płynnie. Szczególnie że chciałem być 'cool' i zapytałem widowni jak rozwiązać pewien problem. Marcin Celej podpowiedział mi rozwiązanie na które nie byłem przygotowany i klops. Postąpiłem zgodnie z jego sugestią i zapędziłem się w kozi róg. Rozwiązanie problemu było proste ale mnie zamroczyło. Musiałem się cofnąć do rozwiązania na które byłem przygotowany. Jeśli chcecie poczytać więcej o Bowling Game kata oto przydatne linki
    http://www.xprogramming.com/xpmag/acsBowling.htm
    http://www.xprogramming.com/xpmag/acsBowlingProcedural.htm
    http://www.xprogramming.com/xpmag/acsBowlingProceduralFrameScore.htm
    http://www.xprogramming.com/xpmag/MiningBowling.htm

Wpis opublikowano na ITCore: 3 Listopad 2007

Brak komentarzy: