wtorek, 13 listopada 2007

TechEd 2007 - dzien 2 - relacja tydzień po

Ciąg dalszy pamiętnika uczestnika TechEd 2007.
Oto co mnie spotkało we wtorek:

The Next Release of Microsoft SQL Server: Overview of SQL Server 2008
Omówienie nowości w SQL Server 2008. Największe wrażenie zrobiło na mnie demo z danymi geograficznymi (spatial data). Do tej pory myślałem, że to nic wielkiego, ale jak zobaczyłem proste zapytanie SQL, które wyszukuje w tablicy punkty, które znajdują się najbliżej jakiejś ścieżki to zmieniłem zdanie

Accessing Relational Data with Language Integrated Query
Ciekawa prezentacja omawiająca funkcjonalność LINQ to SQL i pokazująca, w jaki sposób zapytania w LINQ transformowane są do SQL.

Why Software Sucks
Jedna z bardziej śmiesznych prezentacji. Nie była to prezentacja techniczna. Prezenter starał się przekonać, że użytkownicy mają całkiem inne podejście/wymagania do aplikacji niż programiści, a programiści często o tym zapominają.

Next Generation Networking in Windows Vista
Prezentacja Rafała Łukawieckiego - jednego z moich ulubionych prezenterów. Tak prawdę mówiąc poszedłem na tą prezentacje głównie z jego powodu. Mówił głównie o IP6. Szczerze mówiąc byłem zaskoczony jak wiele nowych funkcjonalności wnosi IP6. Do tej pory myślałem, że IP6 to po prostu zwiększenie przestrzeni adresowej.

Microsoft Visual C# Under the Covers: An In-Depth Look at C# 3.0
Przegląd nowości w języku C#.

T-SQL Querying: Tips and Techniques
Na tej sesji wreszcie dowiedziałem się jak używać Common Table Expression, ale prawdziwym zaskoczeniem była dla mnie wiadomość, że CTE można używać rekursywnie.

Wpis opublikowano na ITCore: 13 Listopada 2007

Brak komentarzy: