poniedziałek, 12 listopada 2007

TechEd 2007 - dzien 1 - relacja tydzień po

Jednak zdecydowałem się opisać mój pobyt na TechEdzie dzień po dniu, tak, aby za rok pamiętać, co tam właściwie się działo.


Dzień 0.
Właściwie konferencja rozpoczęła się dla mnie w niedzielę od rejestracji. W czasie rejestracji dostałem torbę na laptopa z materiałami reklamowymi i bilety na metro.


Dzień 1.
Poniedziałek był luźniejszym dniem. Prezentacje zaczęły się dopiero o 14.


Przedpołudnie spędziłem na "hands on labach".
Zrobiłem sobie laby o MOSS i WPF - krótkie i pouczające. Wcześniej nigdy nie miałem czasu pobawić się Sharepoitem i lab dał mi jakieś pojęcie o produkcie. Lab z WPF też był OK.


Następnie chciałem zrobić lab z Silverlighta. Totalna porażka, stanowiska nieprzygotowane. VS w innej konfiguracji niż to opisane w dokumentacji itd. Po 40 minutach zrezygnowałem. Nie byłem w stanie przejść tego laba nawet z pomocą ludzi z Microsoftu.


Keynote.
Przemówienie otwierające całą konferencję. Ogłoszono, że VS.NET 2008 będzie dostępne jeszcze w tym miesiącu, chociaż oficjalny "launch date" będzie w lutym 2008 roku wraz z wypuszczeniem innych produktów (Windows 2008 Server i MS SQL Serwer 2008). Później dowiedziałem się, że SQL serwer będzie dostępny pod koniec drugiego kwartału 2008 roku (ale launch date będzie prawie 4 miesiące wcześniej). Dziwna strategia z tymi datami
Warto wspomnieć:
  • Visual Studio IDE, będzie dostępne za darmo i ma służyć, jako baza do pisania własnych środowisk IDE (nie koniecznie związanych z .NET). W czasie prezentacji pokazano IDE, jaki zbudował sobie Blizzard do tworzenia rozszerzeń do World of Warcraft.
  • Ogłoszono dostępność Popfly explorera. Dodatek do VS.NET, który integruje się z Microsoft Popfly
  • Microsoft twierdzi, że po raz pierwszy tworzył VS w VS (nie wiem, w jakiej wersji, czy to było 2005 czy też wersje beta 2008). Dodatkowo używali TFS.


What is Next for the .NET Framework and Distributed Applications?
Mało konkretna prezentacja o wizji, o Oslo (kodowa nazwa nowej inicjatywy Microsoftu) i o modelowaniu.

Ciekawą jest informacja, że Microsoft postanowił opracować swój język modelowania, który będzie miał nie tylko reprezentację graficzną (jak UML), ale również reprezentacje tekstową (tak, więc będzie można tworzyć model w notatniku). Ma to być zastępca UML. Prace są we wczesnej fazie, więc trudno powiedzieć, co to będzie, czy stanie się standardem itp.


Agile Development with Team System - by Roy Osherove
Ciekawa prezentacja, mimo że większość informacji prezentowana przez Roya była mi znana wcześniej. Ucieszyło mnie kilka małych zmian w VS.NET 2008, które ułatwiają TDD.Ogólnie VS idzie w dobrą stronę. Ale jeden element zasługuje na napiętnowanie: jeśli na serwerze kompilacja kodu się powiedzie ale Unit Testy nie to build zostaje uznany jako "Partially Successful". To jakieś totalne nieporozumienie. Build albo jest poprawny albo nie. Ważne, że można to wyłączyć.


Roy zamknął swoją prezentację w niecodzienny sposób.



Na koniec dnia otwarcie hali wystawowej. Firmy reklamujące się rozdały trochę gadżetów, można było wypić piwo, zjeść przekąski i pograć na XBoxie.

Wpis opublikowano na ITCore: 12 Listopada 2007

Brak komentarzy: