niedziela, 18 listopada 2007

TechEd 2007 - dzien 3 - relacja tydzień po

Co zobaczyłem w środę:

Building Highly Scalable ASP.NET Web Sites by Exploiting Asynchronous Programming Models
Bardzo ciekawa sesja o tym wielowątkowości w ASP.NET, asynchronicznych stronach (dzięki którym możemy uniknąć wyczerpywania thread poola), asynchronicznych handlerach HTTP i asynchronicznych modułach HTTP.

Unit Testing Tips and Techniques with Visual Studio 2008 and the NET Framework
Następna sesja Roy Osherova, którego blog możecie znaleźć tutaj.
Była to sesja interaktywna. Na początku padło 20 tematów z sali, następnie wszyscy głosowali nad tematami. Tematy z większą ilością głosów miały wyższy priorytet i na nich Roy się skoncentrował. Po sesji uciąłem sobie z Royem małą pogawędkę na temat mocków vs stubów (jak to w ogóle nazywać po polsku?) oraz na temat mockowania klas sealed.

Communities? Can They Really Help My Business, My Day-to-Day Job, and My Career?
Jedyna sesja, z której wyszedłem po 20 minutach. Przez ten czas prezenter zrobił klasyfikacje społeczności Web 2.0. Wydawało mi się to nudne wiec wyszedłem.

Entity Framework: Application Patterns
Bardzo fajna prezentacja pokazująca, w jaki sposób używać Entity Framework w aplikacjach 2, 3 i n-warstwowych. Podobało mi się to, że prezenter (Pablo Castro) pokazał jak używać Entity Framework w prawdziwych aplikacjach. Później na stanowisku "Asks the Experts" porozmawiałem z Pablo czy obiekty z Entity Framework powinniśmy traktować, jako 'obiekty biznesowe' czy jako warstwę dostępu do danych (DAL). Pablo stwierdził, że to raczej taki rozbudowany DAL.

Protect your Enterprise Application while Sharing Identities Using Active Directory Federation Services (ADFS)
Po tej sesji stwierdziłem, że opłaca się chodzić na sesje których temat nie wiele nam mówi :)
Na takich sesjach można nauczyć się najwięcej. W tym przypadku dowiedziałem się, co nieco o Claims-based Identity oraz o ADFS. Bardzo ciekawy prezenter Keith Brown

Improving Code Performance with Microsoft Visual Studio 2008 Team Edition for Software Developers
No cóż, jeśli ktoś zna porofiler w Visual Studio 2005 to zbyt dużo na tej sesji nie można było się dowiedzieć.
Po sesjach była impreza zorganizowana przez Microsoft, o której pisałem wcześniej


Wpis opublikowano na ITCore: 18 Listopada 2007

Brak komentarzy: